Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










donderdag 7 juli 2016

Ik sta in de krant!


Of eigenlijk, afgelopen april stond ik in de krant. Ik vergat het alleen de hele tijd met jullie te delen.

Op 1 april was er een reünie van de Rakkertjes, mijn kleuterschool lang, lang geleden. Maanden daarvoor deelde onze toenmalige stagiaire op Facebook een foto met de vraag: "Wie herkent zich hierin?" Nou heb ik niet meer zoveel contacten in mijn geboortedorp maar ik werd redelijk snel getagt en ja hoor, ik stond ook op de foto. Zoals dat vaker gaat, werd er al snel geroepen om een reünie.

Ik ben niet zo van de nostalgie, vroeger is bij mij echt niet altijd beter, dus ik liet het maar een beetje op z'n beloop. Het contact was tenslotte niet voor niets verwaterd. Er ging flink wat tijd overheen, het lukte maar niet om een datum te prikken waarop iedereen kon. Best logisch met zo'n grote groep. Totdat de datum van 1 april toch behoorlijk definitief leek.

Ik had nog steeds niet zoveel zin. Maar de stagiaire bleef me bombarderen, het zou toch zo leuk zijn om compleet te zijn. Kon ik echt niet? Misschien kwamen we wel in de krant! Nou heb ik m'n 15 minutes of fame al lang gehad, dus daar werd ik niet zo warm van, om in de krant te staan. Maar goed, ze had wel een punt, het was wel leuk om die foto opnieuw te maken. Vooruit dan maar.

Op 1 april toog ik dus naar de oude trouwe paddenstoel en zo bleek het opeens heel gezellig te zijn! De foto was zo gemaakt, daarna was het op naar de plaatselijke kroeg. Daar bleef het nog lang gezellig, aan de appjes te zien die ik midden in de nacht kreeg. Toen ik al lang keurig op bed lag. ;)

Mij werd gevraagd het stuk te schrijven voor de lokale krant. Voor bij de foto. Dat werd bovenstaand stuk dus. Mochten jullie mij zoeken op de foto's; op de foto uit 1979 ben ik in het paars. Op de foto van afgelopen april in het rood. Makkelijk te vinden, toch?

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk een reunie! Ik merk dat ik juist meer naar vroeger trek nu ik ouder word (oh dat klinkt!) Maar ik vond het weer zo leuk met Tanja herinneringen ophalen. Zo'n oud/nieuw foto is trouwens altijd leuk! Succes morgen!! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik merk ook wel dat ik nostalgischer ben geworden en dat heeft ook wel wat. Maar ik wil wel de positieve kant van het nu blijven zien. Voor mij is het niet zo dat vroeger alles beter was, op die manier.

      Verwijderen