Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 1 augustus 2015

Mirjam las in juli

Zijn we weer! Is iedereen lekker aan het genieten van het weekend? Hier zijn mijn "July Reads":

  1. Het zevende kind - Erik Valeur. 700 pagina's! Het boek speelt zich af in Denemarken, het ademt dan ook de typisch Scandinavische sfeer. Als je daar van houdt, dan voelt het als een soort thuiskomen, heerlijk! Erik Valeur's beelden zijn ook heel mooi beschreven. Maar ja, die 700 bladzijdes... Dat werd me toch wel veel. http://rankingthebooks.nl/recensie-erik-valeur-het-zevende-kind/
  2. Geluksvogel - Alice Sebold. Van mij hoeven echt niet alle boeken een 'happy ending' te hebben, maar.. In Geluksvogel beschrijft Alice Sebold hoe ze verkracht wordt en hoe ze daar in de jaren daarna mee omgaat. Goed dat ze dit geschreven heeft, maar vrolijk word je er niet van. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar... Heftig. http://nrcboeken.vorige.nrc.nl/recensie/op-een-avond-in-het-park
  3. Annie - Kees van Kooten. Kees van Kooten schrijft over de laatste maanden van het leven van zijn moeder. Lief! http://nrcboeken.vorige.nrc.nl/recensie/echt-helemaal-kees
  4. Things I've been Silent About - Azar Nafisi. Met zo'n titel heb je me meteen te pakken! De omslag vond ik prachtig, helemaal jaren 60. Azar Nafisi heeft ook de roman "Lolita lezen in Teheran" geschreven. Kortom: ik verwachtte een geweldig meeslepende biografie. Helaas, dat viel tegen. http://azarnafisi.com/book/things-ive-been-silent-about/
  5. Sahara - Michael Palin. Michael Palin's reis begon in Marokko, leuk om te lezen! Ik herkende best wel wat. Als je van reizen houdt, is dit een leuk boek. De manier waarop Palin de wereld ziet en beschrijft, is bijzonder. Ik had echt het gevoel dat ik met hem meereisde. Veilig vanaf de bank, dat dan wel weer. :) https://en.wikipedia.org/wiki/Sahara_with_Michael_Palin
En dat waren mijn boeken voor juli... Weinig voor mijn doen! Ik lig 's avonds heel gezellig met Kellie Deriemaker (van het blogboek), Midas Dekkers en Cees Fasseur in bed. We hebben het heel genoeglijk zo met z'n allen, maar van lezen komt niet veel. Weinig puf, weinig concentratie. Er zijn ergere dingen!

Kunnen jullie je nog herinneren dat het vorig jaar augustus "Augustus Klassieke Leesmaand" was bij Sandra: https://sandraschrijftenleest.wordpress.com/alle-boekrecensies-van-augustus-klassieke-literatuur-maand/ Na jaren in de boekenkast te hebben gestaan en me even zo lang verwijtend aan te hebben gekeken, kwam Homeros er eindelijk uit. Iedere dag las ik een paar bladzijdes en voordat augustus voorbij was, had ik 'm uit! Ik heb er zelfs enorm van genoten. Goed, de (vele) bloedige passages waren wat minder.. Maar ik heb het gedaan. Deze augustus wil ik voor Odyseus gaan. Wish me luck! Morgen komt Troy trouwens op tv, met Brad Pitt. Dat moet ik natuurlijk zien, ter inspiratie.. ;) Groetjes! xx

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het behoorlijk wat, ik haal nog geen boek per maand! Maar heb ook nog geen vakantie, dus dat haal ik straks wel in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk he, om gewoon genoeg tijd te hebben om te lezen? Zalig, geniet ervan!!

      Verwijderen
  2. Jaja, Brad Pitt, ter inspiratie ;-)))
    Moest je Odysseus niet gaan lezen, zou je natuurlijk noooooit naar Troy kijken hé hihihi..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, je hebt me door!! Eerlijk gezegd vond ik de film best wel saai... Ik heb m ooit wel gezien, waarschijnlijk ben ik al het gevecht vergeten en heb alleen Brad onthouden. Ah.... :)

      Verwijderen
  3. Nou hè hè, ik heb je blogverhuizing in de gaten! Ik ben ook zo'n druif soms.... Maar fijn een lijstje boeken, ik ben altijd te porren voor fijne tips. Sterkte in de keet met dit weer.

    BeantwoordenVerwijderen