Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 7 februari 2015

Mirjam leest in 2015

    Laatst nam ik me voor om bij te gaan houden welke boeken ik lees. Gewoon, voor de leuk. Niet om een target te halen of iets dergelijks. Het leek me leuk om aan het einde van het jaar te zien wat ik allemaal gelezen had en dat dan met jullie te delen. Maar op de een of andere manier werkt het bijhouden toch motiverender dan ik dacht. En om jullie aan het einde van het jaar met een ellenlange lijst van titels te verblijden.. Mwah. Dus! Vanaf nu post ik iedere maand een overzicht van de boeken die ik gelezen heb. De pogingen die na een paar bladzijdes in de Little Free Library beland zijn, zal ik jullie besparen. Ik zet er in het kort bij wat ik van het boek vond, maar verwacht geen recensies. Ik besteed mijn tijd liever aan het lezen van de letters dan dat ik erover schrijf. Bij dezen presenteer ik U: januari!
  1. Beggar's Banquet - Ian Rankin, een verhalenbundel die alleen in het Engels uitgegeven is. Ideaal als je geen tijd of zin hebt voor een lange roman! Als je houdt van de stijl van Roald Dahl, dan zul je deze bundel ook leuk vinden. Er zitten namelijk heel veel twists in waardoor de verhalen net iets anders eindigen dan je zou verwachten... Leuk! Voor meer info: http://www.ianrankin.net/pages/content/index.asp?PageID=33
  2. Nu komt mijn boek er echt! - Sandra Di Bortolo, dit boek kreeg ik in 2014 voor mijn verjaardag. Lijkt me duidelijk waarom. :) Omdat een van mijn goede voornemens voor 2015 het schrijven van mijn eigen bestseller was, werd het hoog tijd om dit boek te lezen. Done! Nu komt mijn boek er echt! laat zien hoe je je boek kunt opbouwen, geeft grammaticatips en laat zien hoe je uitgevers kunt benaderen. Handig! Voor meer info: http://hetzusje.nl/het-zusje-helpt/boek-nu-komt-mijn-boek-er-echt
  3. Miranca het Circuskind - P.T. Passier Dit boek las ik tijdens mijn kindertijd, mier-en mierzoet, over een meisje dat opgroeit in het circus en uiteindelijk als non naar de missie gaat. De zieltjes van de Chineesjes redden! http://www.twistit4.nl/miranca-het-circuskind/
  4. Man komt een kamer binnen - Nicole Krauss De hoofdpersoon verliest zijn geheugen nadat een hersentumor verwijderd is. Althans: zijn geheugen tot zijn twaalfde komt wel terug, daarna is alles weg. Zo kent hij zijn vrouw niet meer, is hij er zich niet van bewust dat zijn moeder overleden is, heeft hij het wereldwijdeweb nog nooit gezien. Het zet je aan het denken.  http://www.bol.com/nl/p/man-komt-kamer-binnen/1001004010207699/
  5. Laat voor de thee in het hertenpaleis - Tamara Chalabi. Aan de hand van de geschiedenis van de familie Chalabi leer je meer over de geschiedenis van de regio, heel interessant!http://www.deboekensalon.nl/dbs/book/304449
  6. Don Quichot - Cervantes. Wie kent hem niet? Ik dus, althans, niet echt. Nu wel dus!
  7. My life in France - Julia Child. Een heerlijk boek! Op dit boek is de film Julie & Julia gebaseerd. http://books.google.nl/books/about/My_Life_in_France.html?id=8cKLQO4bgDQC&redir_esc=y
  8. En dan nog iets - Paulien Cornelisse. Mwah.. Haar eerste boek vond ik geinig, maar dit? Nou nee. Veel van hetzelfde, maar dan een stuk minder leuk. http://www.pauliencornelisse.nl/boek/
  9. Corpus Delicti - Patricia Cornwell. Op de een of andere manier lees ik de boeken van Patricia Cornwell altijd 's avonds laat, als ik alleen thuis ben. U snapt dat alle sloten wel drie keer gecheckt worden voordat ik ga slapen... http://www.vrouwenthrillers.nl/index.php?page=boekopisbn&isbn=9789021801254
  10. Het Literair Aardappel-schiltaart Genootschap van Guernsey - Mary Ann Shaeffer. Een heerlijk feelgoodboek! Niet hoogdravend, wel fijn. Ik moest erg lachen om deze recensie: http://www.8weekly.nl/artikel/7266/mary-ann-schaffer-en-annie-barrows-vert-lilian-caris-het-literaire-aardappelschiltaart-genootschap-van-guernsey-literaire-aardappelschiltaart.html Men is het met me eens dat het niet hoogdravend is, maar verder.. ;)
  11. Vloed - Susan Smit. Ik ben geen fan van Susan Smit. Ik weet niet zo goed waarom, maar iets aan haar of haar schrijfstijl bevalt me niet. Toch heb ik Vloed meegenomen uit de kringloop en hoewel ze de periode heel goed beschrijft, voel ik er niet veel bij. Nee, niet voor mij. http://www.susansmit.nl/boek/Vloed---Midprice-T508.php
  12. De Boekendief - Marcus Zusak. Jaren geleden kreeg ik dit boek voor het eerst van een vriendin. Wat zij mij aanraadt, lees ik. Zonder aarzeling. Dit boek hadden al haar collega's gelezen en iedereen vond het prachtig. En ik dus ook. Inmiddels heb ik het nog twee keer gekregen, blijkbaar is het echt mijn boek. :) http://mustreads.nl/recensie-de-boekendief-markus-zusak/

5 opmerkingen:

  1. Twaalf boeken in een maand is best heul veul!!! Heerlijk, lezen!!
    Je leest compleet andere boeken dan ik, misschien leuk om er een titel uit te halen en het ook eens te lezen, bv dat laatste boek, kan bijna niet missen he???
    Ik ben nu voor de 2de x 'weg met de warboel' aan het lezen, nu op de rustige manier :) Eerste x vloog ik erdoorheen :)
    Fijna aaf nog meis xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat veel boeken heb je gelezen! Een gevarieerde lijst.
    Er zitten geen titels tussen die gelijk naar mijn lijst overgaan, misschien het boek over de bestseller, for obvious reasons ;-)
    Ik heb net Thuisgekomen van Geertrude Verweij uit (ken haar uit blogland), een familieroman. Dat was een boek om van te houden. Nu weet ik nog niet waar ik zin in heb.
    Haha, ja Patricia lezen ...dan moet je wel sloten controleren.
    Mmm...misschien weet ik ineens wat ik wil gaan lezen: Lisa Gardner.....ook spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De boekendief is mooi he!! En die tweede van Paulien Cornelisse vond ik ook zwaar tegenvallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kaarten liggen klaar voor verzending, nu nog even een adres of een link??? :) En voor de pennen??? Thanxxxxxx :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauww... ik ben nu al nieuwsgierig naar jouw bestseller! Kan niet anders dan goed worden. Hahaha ... en de sloten controleren bij een superspannend verhaal ... ik ken dat :-) Fijn zo'n overzicht te krijgen van al je leesprestaties, het is de moeite!

    BeantwoordenVerwijderen