Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 8 augustus 2014

Walk in her Shoes with Mirjam Down Under

Miss Anne en ik zijn in training! We doen namelijk mee aan Walk in her Shoes, een project van mijn werkgever MSD. Alweer een project? Jep!

Wist je dat meisjes en vrouwen in ontwikkelingslanden dagelijks gemiddeld zo'n 8000 stappen lopen? En dat om schoon drinkwater te halen. Waardoor er voor hen heel weinig tijd over blijft om naar school te gaan en zich te ontwikkelen. Om hier aandacht te besteden, gaan medewerkers van MSD en hun familie en vrienden een week lang 8000 stappen per dag zetten. Als we van 10 tot en met 16 september met z'n allen vijf miljoen stappen zetten, dan doneert MSD 150 miljoen dollar aan Join my Village. Mooi, toch?

Denk je nu: "Jaaaaa, leuk initiatief, maar wat heb ik er aan?" Behalve dat je dus bijdraagt aan de ontwikkeling van meisjes en vrouwen en dus aan de wereld, is het ook goed voor jouw gezondheid. Want volgens de geldende onderzoeken zou je per dag 10.000 stappen per dag moeten nemen. And remember, Karma is a bitch!

Dus, doe je mee? Ik zorg dat je een mail krijgt waarin je je kunt aanmelden, kind kan de was doen! Hoe je je stappen kunt bijhouden? Met een ouderwetsche stappenteller of met een app op je foon. Supereasy!

Maarre.... Vergis je niet, die 8000 stappen zijn echt wel een uitdaging. Anne en ik hebben de app natuurlijk meteen gedownload. Een rondje park hiero zijn zo'n 2000 stappen. Nou zouden we dat rondje vier keer kunnen doen, maar dat wordt wel heel erg saai. Maar eens kijken waar we allemaal naar toe kunnen stiefelen. U hoort nog van ons!

4 opmerkingen:

  1. Ik support Wieke Biesheuvel, die nu in Zambia woont en geld inzamelt om in de dorpen een waterput aan te leggen! Geweldig initiatief van een geweldige vrouw en er blijft geen cent aan de strijkstok hangen!
    Ik loop trouwens elke dag ruim 10.000 stappen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed! Ik wist wel dat Wieke nu in Zambia woont, ik wist niet dat ze een stichting had opgezet. Mooi! Ja, die strijkstok... Dat blijft helaas toch een ding. :( Ik dacht dat ik die 8000 stappen makkelijk zou halen, valt me toch tegen. Toch wat vaker de benenwagen nemen!

      Verwijderen
  2. Wat een mooi initiatief zeg. Een rondje park is dat een half uurtje of een uurtje lopen? Dan heb ik een idee hoeveel lopen het is. Want ik wil de uitdaging wel aan gaan. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het rondje park is een half uurtje. Rondje Herperduin is zo'n 5000 stappen, vanmorgen even gecheckt. :)

      Verwijderen