Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










vrijdag 1 augustus 2014

Sit-Up by Mirjam Down Under

Vanmorgen was ik weer bij de fysio. Ik had al een tijdje wat last van m'n lijf en met rust houden ging het niet over. Niet dat ik er veel aandacht aan schonk, ik merkte het alleen tijdens de yoga. Wel iritant dat bepaalde poses niet meer zo makkelijk gingen. Naar de fysio dus.

Eerst de intake: "Heb je er vaak last van?" "Nee, maar een keer per week, met de yoga." "En als je fietst?" "Dat heb ik al twee vijf jaar niet meer gedaan, nee dus." "En als je zit of loopt?" "Nergens last van." Appeltje eitje toch? Ik dacht dat ik met een fijne massage naar huis gestuurd zou worden: "Valt reuze mee mevrouw, succes ermee, dahag!" Nee dus...

Op de massagetafel ging het in eerste instantie ook goed. Allebei mijn benen werden alle kanten op gebogen, geen centje pijn. Gisteren tijdens de yoga nog in de split gezeten, dus heej! Ik ben keilenig. Okay, ik had hulp nodig om eruit te komen, maar ach. Kleinigheidje. Totdat de massage begon. "Voel je dit?" "Och, valt wel mee.." Hoge pijngrens, hè? Tuurlijk.. Totdat ze echt aan de slag ging. Au!

Te gênant; ik heb luie buikspieren. Daardoor moeten mijn lies en mijn rugspieren te hard werken. En dat vindt m'n lies niet meer grappig. Okay... U voelt 'm al? Ja hoor, twee maal daags drie maal tien oefeningen. En dat terwijl ik altijd principieel tegen situps, crunches en sixpacks ben geweest. Damn! Omdat ik vandaag zo gemarteld ben (napijn plus blauwe plekken gegarandeerd) vond ik wel dat ik morgen pas hoefde beginnen. Leuk geprobeerd, maar daar was mijn bootcamptrainster het niet mee eens. En zo fijn, woensdag mag ik weer!


2 opmerkingen:

  1. Ohhh ik ken het...ik heb ook een zwakke rug en ook mij is wijlen terug al eens ooit door een fysio destijds gezegd de rugspieren e.d goed sterk te maken....tja en ik werk in een sportcentrum en dan ook nog eens waar ze van alle vestigingen verspreid over NL de grootste fitness erbij hebben,maar ik heb echt een broertje dood aan die apparaten/oefeningen....diepe zucht.ik wens je heel veel succes en natuurlijk een sterkere buikspieren ;-)

    Fijn weekend!
    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai ai, know that feeling! Yes you can Mirjam!! x

    BeantwoordenVerwijderen