Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 23 maart 2014

Lalalatte en vanallesnogwat





Miss Anne, mijn personal assistent! 101 Woonideeën vroeg laatst op IG om foto's van je thuiswerkplek. Je foto kon dan in het magazine komen, altijd leuk! Kaza Maria werd een klein beetje opgeruimd, de laptop werd vervangen door deze fijne tiepmasjien, Miss Anne werd op tafel getild. Kortom alles werd uit de kast getrokken. En...... we hebben niet gewonnen. Na! Belachelijk natuurlijk. Maar we delen onze foto graag met jullie, aangezien jullie 'm vast wel op waarde weten te schatten. :)

Het was een fijne week... Met het vasten gaat het goed, hoewel ik het wijntje en het lekkertje afgelopen weekend behoorlijk miste. Dit weekend al weer veel minder. Het is niet eens zozeer de smaak, het gaat meer om de gewoonte en het idee van gezelligheid. Het weekend is voor mij de tijd van gezelligheid, lekker thuis, niet werken en daar hoort meestal iets te eten en te drinken bij. Nu ook wel, maar dan een kop thee en een kaasje uit het vuistje. Ik heb wel gezondigd.. Het was nog steeds Restaurantweek (toch knap dattie twee weken duurt) en afgelopen dinsdag ging ik naar Cordial in Oss. Een sterrenrestaurant, toe maar! En het was fijn.... De gerechten waren bijzonder en echt, echt lekker. Heel knap, hoe ze binnen een klein gerechtje zoveel smaken tevoorschijn kunnen toveren. En daar heb ik een zalig glas witte wijn naar binnen gewerkt. Mag wat kosten, maar dan heb je ook wat. Alsof er een engeltje over mijn tong huppelde. Heel bewust gedaan, heel bewust van genoten. Later bedacht ik me wel dat ik met gemak twee weken boodschappen had kunnen doen van het geld. Of anderhalve tank in m'n auto had kunnen gooien. Maar goed, we hebben genoten en dat mag!

Ik heb Liefde kent veertig regels uit! En ik blijf het prachtig vinden. Het gaat om Ella, een moeder en echtgenote van veertig (deze leeftijd is niet toevallig gekozen!). Ze heeft haar vaste routines, iedere week is hetzelfde. Haar kinderen zijn inmiddels zo oud dat ze bijna het huis uitgaan en dat ze haar niet meer nodig hebben. Haar man is een drukbezette arts, met regelmatig een affaire hier en daar. Om haar leven wat meer invulling te geven, heeft ze een baantje aangenomen bij een uitgeverij, ze gaat manuscripten beoordelen. En het eerste manuscript dat ze onder ogen krijgt, is "Liefde kent veertig regels". Dat manuscript zal haar leven veranderen. Het boek vertelt over het leven van Ella, een vrouw die ogenschijnlijk alles heeft en toch niet gelukkig is. Tegelijkertijd lees je het manuscript, dat zich in een heel andere wereld afspeelt, in het Turkijke in de dertiende eeuw. Echt, echt heel mooi, een absolute aanrader!

Gisteren was NLDoet en wat was het leuk! Ik heb er gisteren al over gesproken in mijn hoedanigheid als MDO. Wat was het inspirerend, wat was iedereen enthousiast. Gisteren kreeg ik op Facebook de vraag of NLDoet ook iets is als je niet kunt hameren en timmeren. Ja dus. Bij mij in de omgeving waren er heel veel klussen die met tuinonderhoud te maken hadden. Nou raak ik in mijn vrije tijd geen schoffel aan, dus sorry NLDoet, dat denk ik niet. Maar er waren ook heel veel klussen waar het sociale voorop stond. Gewoon quality time doorbrengen met. Echt de moeite dus om volgende jaar de website te checken. Ook heel leuk, ik heb een oud-collegaatje van mijn vorige werk weer ontmoet. Ze sprak me aan: "Zeg, ben jij Mirjam?" Dat was ik natuurlijk, maar ik moest echt even een paar keer kijken wie zij dan wel niet was. Tja, het was zo'n dertien jaar geleden. Echt leuk! Zou zomaar kunnen dat we een keer gaan afspreken.

Mocht iemand Tivall willen proberen, laat het me weten! Ik heb namelijk weer codes gekregen waardoor je de producten gratis mag proberen. Altijd leuk, toch?

En dan ga ik nu mijn lalalalatte maken. Heerlijk! Ben zo blij met m'n koffiemasjientje. Heel fijne zondag allemaal, tot snel! X

2 opmerkingen:

  1. Nou, ik had je wel laten winnen hoor. Een retro typemachine en een superschattig hondje, wat wil je nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij hadden jullie ook mogen winnen, wat een heerlijke foto!! En indeed fijne week, ach dat ene witte wijntje ... why not! Bedankt voor de boekentip!

    BeantwoordenVerwijderen