Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










woensdag 25 december 2013

Kerst

Kachel op 100, de deken op 10.
Lekker in bed.
Telefoon af. TV aan. Lamellen toe, de wekker het raam uit.
Magnetronnetje en vrieskistje achter het bed.
Koffiepot naast en een stapel boeken achter het bed.
Poes en hond aan het voeteneind. Papegaai aan het plafond.
U bent er klaar voor?
Ik ben er klaar voor!
Dat gaat de winter NU in!

Martin Kers - Kijken naar het weer

Fijne Kerst allemaal! Wat gaan jullie doen? Een Kerst als hierboven beschreven door Martin Kers lijkt me heerlijk.. Dat gaat het hier niet worden. Over een uurtje vertrek ik naar mijn moeder, we gaan met de fam. gourmetten. Een collega moest gniffelen toen ik dat vertelde, omdat IE-DER-EEN AL-TIJD met de Kerst gourmet. Behalve zij dan. ;) 

Laat dit bij ons pas de tweede keer zijn dat we dit doen! Vroeger kregen we een zoveel-gangen-diner, altijd hetzelfde. Eerst een pasteitje, daarna groentensoep (ook wel zondagse soep genaamd, want we kregen 'm door het jaar heen ook. Op zondag en maandag en soms ook wel op dinsdag.. ;)). Daarna volgden er meerdere soorten vlees en groenten en aardappelen. En daarna ijs en pudding. Verder stond er ook altijd overal chocola, dus tegen de tijd dat we al dit eten dienden te verorberen, hadden we natuurlijk helemaal geen trek meer. De mams boos, want die had al dagen in de keuken gestaan! Dat doen we dus niet meer. We hebben een paar jaar allemaal een gang gemaakt, we hebben ook wel eten gehaald en nu gourmetten we dus. Ideaal! Vorig jaar hebben de mannen van m'n zus een paar pannenkoekjes op en dat was het. Best. Dan eten wij de rest wel op! ;) We hebben biovlees, dat vind ik een fijn idee en helemaal met deze dagen. Ook de wijn is bio. 

Kerstkleding? Spijkerbroek! Lekker makkelijk. Vanmorgen ben ik met Miss Anne een lange wandeling over de dijk gaan maken, heerlijk. 

En morgen... Dan wordt het lekker lui! De stapel boeken ligt al klaar en eten... Ik zie wel. Misschien kliekjes van vandaag en anders vis ik iets uit de vriezer.

Dus.... Hele fijne dagen, ik hoop dat jullie precies gaan doen waar jullie zin in hebben. Geniet ervan!
Liefs, M xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten