Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










maandag 4 november 2013

November Geefmaand - Dag 4

Toen ik Miss Anne vanmorgen in het donker uitliet (nix aan), bedacht ik me dat we al heel lang niet meer in het parkje aan de andere kant van onze wijk waren geweest. Meestal laat ik haar in het parkje uit dat het dichtste bij huis ligt. Wel leuk om naar het andere park te gaan, iedere keer hetzelfde rondje is voor haar ook saai. Mijn Geschenk van vandaag!

Totdat het om elf uur begon te regenen.... En bleef regenen. En hard! Ik had Mme al wat extra lekkers gegeven, want die wandeling zag ik niet meer zitten. Niet alleen omdat Vrouwtje in de regen lopen niet echt geslaagd vindt, ook Anne is geen nattepootjeshond. Maar: om half een toch besloten te gaan, we smelten tenslotte niet van een beetje regen. En ja hoor.... Het werd bijna droog. Het was een heerlijke wandeling, Anne genoot zichtbaar van de andere locatie. De natte pootjes maakten opeens niets uit. Ze heeft zelfs nog nieuwe vrienden gemaakt! Hoewel de ganzen daar iets minder van gecharmeerd waren dan zij.

Zelf heb ik natuurlijk ook ontzettend genoten van de frisse neus die ik zo tussen de middag gehaald heb.

En zojuist heb ik een mail gestuurd naar het magazine Radar+. In het nazomernummer stond een artikel over de problemen die je met je rashond kunt krijgen als je bij de verkeerde fokker koopt. Het artikel wat best interessant, alleen stond er bitter weinig in over de situatie waarin de moederhonden zich verkeren. En die zijn vreselijk! Het verbaast mij dat mensen hun viervoeters nog steeds bij dit soort bedrijven willen kopen. En dan verbaasd zijn als het pupje ziek wordt. Er is zoveel informatie over de slechte en de goede fokkers te vinden, het is een kwestie van even wat tijd eraan besteden. En niet a la minute een hondje willen hebben. Voorbereiding kost nou eenmaal wat tijd en moeite... Als een fokker moeite doet om jou te leren kennen, dan doen ze dat om te beoordelen of jij goed genoeg voor hun pup kunt zorgen. En dat valt alleen maar te prijzen. Goed, daar ging die mail dus over!

En dan wens ik jullie allemaal een hele fijne avond, groetjes!

2 opmerkingen:

  1. och natte pootjesweer die anne hihi ( jij natuurlijk ook hihi ) en wat goed dat je in de mail bent geklommen

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb jammer genoeg ook zo'n hondje, na 7 jaar blind geworden door inteelt. Maar ik had haar gekocht bij vrienden die een dierenzaak hebben en iemand wisten met een nest puppy's :-( Nu het is een lieveke en ik zou geen ander willen hebben, alleen samen wandelen lukt niet meer, ze is niet meer zeker van haar zaak. Lekker dicht bij vrouwtje liggen, liefst er bovenop, dat lukt nog wel :-). Chique van je dat je het nattepootjesweer hebt getrotseerd en die mail hebt geschreven! x

    BeantwoordenVerwijderen