Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 18 augustus 2013

Weg is Weg Update & Kringloopgelukjes


Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: het gaat goed met de 365 dagen challenge! Sinds eind juli zijn er ruim 70 dingen weg. Het verbaast mezelf ook, dat het nog steeds zo hard gaat. Dit zijn allemaal dingen waar ik tot op zekere hoogte moeite voor moet doen om ze het huis uit te krijgen. Het oud papier en plastic en dergelijke tel ik dus niet mee, dat had ik anders ook weggedaan. Tenzij ik echt een stapel papierwerk uitzoek voor deze challenge, dan tel ik het wel mee. Als stapel hè, niet blaadje voor blaadje!

Wat er allemaal weggegaan is: onder andere een flinke stapel Suske & Wiskes. Die had ik al meerdere keren aan mijn zusje aangeboden, voor de neeffies, maar het antwoord was iedere keer "nee". Ze had liever dat ze hier lagen, konden de heren ze hier lezen. Hmm... Zo vaak zijn ze niet hier en dan denken we nooit aan de S&W's. Dus heb ik ze aangeboden aan de overbuurkids en zij waren er blij mee! Mams heeft me een kleinigheid ervoor gegeven, wat helemaal mijn insteek niet was, maar wel fijn. En zo was Kaza Maria weer bijna 20 dingen lichter. Mooi! Verder heb ik een tas van Monique Collignon aan mijn Buuf gegeven, zij was vorige week jarig. Die tas had ik gekregen toen ik mijn zorgverzekering afsloot. Prachtig, maar niet mijn stijl. Nooit gebruikt dus. Op MP had ook niemand interesse, niet zo gek, want er stonden er gruwelijk veel op. Buufje dus blij gemaakt. Waar ik ook heel blij mee ben: heb vandaag weer een slag gewonnen in mijn oorlog tegen de mails in mijn mailbox. Zit eindelijk onder de 1000 ongelezen berichten, jeej!


Gisteren dus weer even wezen kringen. Tja, dat moet ook gebeuren. :) Bij de 100 things summer challenge zag ik dat zij, zodra ze iets kopen, dat van het totaal afhalen. Dus heb je 25 dingen weggedaan en je koopt 2 weetikveel lipsticks bijvoorbeeld, dan staat je totaal weer op 23. Dat doe ik niet, hoor. Ieder z'n ding. Deze kan heb ik trouwens niet meegenomen. Vond 'm erg bijzonder, maar niet helemaal mijn stijl. :)


Deze schaaltjes met klederdracht heb ik meegenomen voor mijn Russische collega's. Zij zijn ontzettend vrijgevig en ik wil graag af en toe wat teruggeven. Vond dit wel toepasselijk. :)

In het kader van: "niet nodig, wel leuk", dit verkeersdomino. Zo schattig, die paard en wagen! En dan die verpleegster die een patiënt uit de lelijke Eend naar binnen begeleidt. Geen idee wat ik ermee ga doen, maar leuk!

Hele fijne zondag gewenst, wij hebben al een flinke frisse neus gehaald. Heerlijk weer om helemaal niets te doen... Geniet ervan!

4 opmerkingen:

  1. suske's en wiskes....ik had er zoveel kon er eerst slecht afstand van doen, maar mijn broertje heeft ze zodat hij in het buitenland ook eens iets luchtigs kan lezen
    je bent weer goed bezig!! liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaaah, suske en wiske's.. ik heb de hele verzameling en zal er nooit afstand van doen ;) lees ze nu zelfs af en toe nog.

    Maar je bent weer lekker opgeruimd en goed bezig!
    Leuke vondsten weer gedaan bij de kringloop, top!
    Fijne zondag meid, xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch bezig.
    Weggooien of naar de kringloop brengen is één ding, maar wanneer je spullen rechtstreeks over kunt doen aan anderen en je ziet hoe blij zij er mee zijn, dan geeft dat het opruimen z'n meerwaarde.
    Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kanjer ben je ook he?!?!?! Superknap van je!!!
    Die suskes en wiskes, jep, staan hier ook nog, zal ook eens kijken wie ik er hier blij mee kan maken ;)
    Je gaat echt heeeeeeeel goed, complimentossssss ;)

    BeantwoordenVerwijderen