Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 17 februari 2013

Vega Challenge

Foto is van allrecipes.nl



Hey, daar staat Vega en niet Vegan! I know... Afgelopen week was het behoorlijk lastig, de Vegan Challenge. Maandag was ik in de sauna en dat was heerlijk, maar veganistisch? Nix. Ja, de jus d'orange, maar eten, nee hoor. En dat vind ik toch best prettig. Normaal zou ik daar de tapas hebben genomen, stokbrood met diverse visjes en kaasjes. Dat heb ik deze keer niet gedaan, en dat was geen straf hoor, de tosti met tomaat, pesto en kaas was ook fijn. En 's avonds was de vegetarische lasagne ook erg lekker.

Op het werk kunnen we sinds een tijdje kiezen tussen twee soorten soep: met en zonder vlees. Das fijn, hoewel de tomaten- en groentjessoep me niet altijd kunnen bekoren. Maar weer geen mogelijkheid tot veganistisch. Is natuurlijk makkelijk op te lossen door op tijd op te staan en braaf boterhammetjes te smeren. Tip van de week! ;)

Ik zeur nog even verder. Stond ik van de week bij de groente- en fruitafdeling van mijn supertje, viel mijn oog op de afkomst van de bananen: Porto Rico. Hmm.... De tomaten uit Spanje en ga zo maar door. Ik snap best dat de bananen 's winters niet in m'n achtertuin groeien, alleen had ik daar nooit zo bij stilgestaan. De kiwi's waren in de aanbieding, jeuj vitaminebommetjes, dus die heb ik enthousiast in het mandje gedaan en mee naar huis genomen. Daar realiseerde ik me pas dat ook kiwi's niet in Nederland groeien. Lastig hoor!

Ging er nog iets goed? Ja, hoor! Ik heb weer twee fijne recepten gevonden, makkelijk, snel en vega. En lekker! Mochten jullie interesse hebben, dit zijn ze: Snelle vegetarisch curry en Chinese pikante pastasalade. Fijne site, http://allrecipes.nl/

Aankomende week ga ik twee keer uit eten, ben benieuwd wat er vegagewijs op de kaart zal staan. Ik laat het jullie weten, fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten