Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zondag 24 februari 2013

Heksendrankje => nu met recept!

Zo'n vijf jaar geleden zat er een blender in m'n kerstpakket. Nooit gebruikt. Tot vandaag! En ja, had ik veel eerder moeten doen. Dit is mijn nieuwe favoriete drankje: een banaan/kiwi/spinaziesmoothie. Lekker & gezond. En vegan!

Afgelopen week was niet bepaald vegan, zoals verwacht. Tot mijn verbazing stonden er wel veel meer vegarecepten op de kaart dan ik verwacht had en ze waren ook nog erg lekker. Vegan was een beetje too much to ask for, hier in het oosten. :)

Afgelopen week viel de folder van de Hema op de mat. Met, zoals gebruikelijk, de aanbiedingen van de week: stamppotten met een lekkere worst erbij. Hmm... De rookworst van de Hema is natuurlijk een begrip, maar een hip bedrijf als de Hema kan toch wel eens iets anders verzinnen? Heb dus een mail gestuurd, ben benieuwd wat de reactie zal zijn!

Mocht iemand het recept van het heksendrankje willen hebben: let me know! Hieronder het recept!

Ingredienten:
4 rijpe kiwi's
1 banaan (gekoeld)
50 gr verse gewassen spinazie
5-10 blaadjes verse munt
sap van een halve limoen
250 ml koud water
optioneel: 1/4 komkommer (voor een 'dunnere' smoothie)

Bereiding:
Schil de kiwi's en snijd ze in stukken. Meng alle ingrediƫnten in een blender of gebruik een staafmixer om te mengen in een (maat)beker. Gebruik eventueel een zeef om de kiwizaadjes eruit te filteren voor een zachtere smoothie.
 Tip: voor een romige variant kun je 100 milliliter kokosmelk toevoegen.

Opmerking van Miss Kaza Maria: ik had geen verse munt (ja, in de tuin maar of die de sneeuwbuien overleefd heeft? durfde ik niet te wagen) en geen limoen. Dus heb ik er wat citroensap bij gedaan. Ik had het recept (nou ja...) niet goed gelezen en heb 1 banaan op 2 kiwi's gedaan. Was ook erg lekker. Was de vrije variant, zullen we maar zeggen... ;)


2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook een groot sap fan. Met een sapcentrifuge dan. Meestal wordt het iets van appel,wortel, gember (met variaties), maar deze klinkt ook lekker. Wil je voor mij het recept opschrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha na 5 jaar dan toch maar eens gaan gebruiken en nu is hij vast niet meer uit je keukentje te krijgen hihi

    BeantwoordenVerwijderen