Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










dinsdag 5 juni 2012

Dag 196 & 197




 Ieder jaar koop ik de Pink Ribbon. Zo leuk vind ik 'm niet, maar ja, tis voor een goed doel. En er staan mooie gedichten en quotes in. Die verzamel ik in dit boekje. Als ik de gedichten overgeschreven heb, gaat de PR naar een vriendin. Deze was van oktober 2010 en er stond maar liefst 1 gedicht in. Ik bedoel maar...

Deze pagina komt uit de Happiness, erg leuk! Alle creatieve opdrachten die ik vanaf nu tegenkom, ga ik kopiĆ«ren en in een map stoppen. Heb ik dan zin om iets te doen: map erbij en aan de slag. 

Ik ben nu het boek Een van de Acht van Sandra Koolmees aan het lezen. Het gaat over haar strijd tegen borstkanker. Haar schrijfstijl spreekt me aan: luchtig, maar wel direct. Dit gedicht van Anne MG Schmidt staat erin, zo mooi:

Ik heb in het Vondelpark een klein prieeltje gehuurd
met een bank en een bosje seringen.
Ik heb de nachtegaal een invitatie gestuurd om vanavond een uurtje te zingen. 
Ik heb, zojuist, nog gauw de hemel opgebeld, 
Een halve maan en duizend sterren besteld.
Ik zet in het Vondelpark een happy ending op touw
en dan wacht ik alleen nog maar... op jou.





1 opmerking: