Tijd voor een nieuwe naam! Een naam die beter verwoordt wat je hier kunt verwachten. Ik blijf koken, lezen en schrijven. Maar ik ga jullie ook wat meer van mezelf laten zien. Mijn mening, visie en levensstijl. In al mijn tinten, zeker niet zwart-wit, wel lekker kleurrijk. De schoonheid van imperfectie. De kleine en toch grote dingen van het leven. Op avontuur in mijn Volkswagenbusje, ga je mee? X










zaterdag 17 december 2011

Dag 28 It's Christmas time!


Eindelijk m'n huisje ingericht voor de Kerst! Ik ben niet van de kerstboom en zeker met Anne Minimalisme de Bouvrie lijkt me dat dit jaar geen goed idee. Ik heb mijn rieten dingetjes met lichtjes dus weer tevoorschijn gehaald en mijn rode hulst. Zo kitsch, maar zo leuk. De vilten hangers heb ik tijdens een tripje naar Riga gekocht. De rieten dingetjes gaan trouwens achter slot & grendel als ik wegga, anders weet ik wie ermee aan de haal gaat...

Meteen de kerstspulletjes uitgezocht, weggedaan wat ik niet meer wil hebben en tot de conclusie gekomen dat ik dit jaar ECHT geen kerstkaarten meer hoef te kopen! Zo! Ik heb een beetje een kerstkaartenfetish, zeker als ze 75% afgeprijsd zijn, wat het Kruidvat ieder jaar doet. Volgens mij heb ik voor de aankomende 3 jaar nog kerstkaarten. Als het niet voor de aankomende 4 jaar is. Dus...

Tijdens het opruimen kwam ik de kerstkaarten van vorig jaar tegen, die heb ik ook meteen uitgezocht. Oftewel, de meeste zitten nu in de oudpapierbak. Op 1 kaart kwam ik een mooie tekst tegen, die ook voor 2012 nog erg toepasselijk is:

2011
Het jaar van omdenken.
Maak van een probleem de bedoeling.
Maak van een fout een goed.
Van een ondanks een dankzij.
Van een crisis een kans.

Bedenk eens dit:
Toen de Israelieten voor het eerst oog in oog stonden met de reus Goliath was hun reactie:
"Die is zo groot, die kunnen we nooit verslaan."
David zei:
"Die is zo groot, die kan ik nooit missen."

Veel succes met omdenken!

2 opmerkingen:

  1. ook zonder Boom heb je n gesellie sfeertje gecreƫerd !! enu zekers n mooie tekst ! kan zo op n hallmark kaart !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bomen horen in het bos dus hier ook andere lichtjes en versiersels, mooie tekst!

    BeantwoordenVerwijderen